کانون شماره 4 اهواز در سال 1364 در کوی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ، فعالیت خود را آغاز نمود.

ساختمان این مرکز که یکی از منازل ویلایی دانشگاه می باشد، برای بهره براری فرهنگی به کانون پرورش فکری واگذار گردید ( به صورت امانی).

این ساختمان به مساحت 12 متر مربع و داراری  دو سالن مطالعه برای برگزاری فعالیت های فرهنگی، دو اتاق برای تشکیل کلاسهای ادبی و هنری ،یک آبدار خانه ، یک انباری و یک سرویس بهداشتی می باشد.

همچنین این مرکز به یک باغچه اختصاصی و فضای سبز عمومی دسترسی نزدیک دارد.

فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز از همان سال تاسیس به صورت دایم برقرار گردیده و اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان در روزهای تعیین شده در فعالیت های مرکز مشارکت داشته و دارند.

 هم اکنون این مرکز با داشتن مجموعه ای از   7839    جلد کتاب در بخش کودک و نوجوان و مرجع آماده خدمت به عزیزان می باشد.

خدمات مرکز:

-کارگاههای ادبی و هنری برای مخاطبین 6 تا 18 سال در فضای مجازی و کلاسهای برخط. کارگاه شعر وداستان و آموزش خط تحریری .

-اجرای فعالیتهای فرهنگی عمومی ویژه اعضای حقیقی و برخط.

-مرکز خدمات فراگیر ندارد.

روز و ساعت فعالیت: یک شیفت. از ساعت 8تا 13. همه روزه به جز ایام تعطیل

پرسنل: 1 مربی مسول. 1 مربی ادبی پاره وقت. 1 مربی خوشنویسی پاره وقت. 1 مربی نقاشی پاره وقت. 1 خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6 سال تمام  تا پایان 17 سالگی

پرداخت شهریه : در حال حاضر تمام ثبت نام ها از طریق کا پی اف صورت می گیرد و شهریه متناسب با کلاس درخواستی عضو، متغیر است.

نشانی :اهواز. اتوبان گلستان. دانشکده علوم پزشکی. کوی استادان . نبش خیابان نرگس . مرکز 4 اهواز

تلفن ثابت : 33738279- 061

   مربی مسول: مرجان ظریفی

 

اخبار مرکز:

 

لیست اخبار صفحه :71
محتواهای یأس آلود در شعر، مناسب نوجوانان شاعر نیست
هادی فردوسی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

محتواهای یأس آلود در شعر، مناسب نوجوانان شاعر نیست

هادی فردوسی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: ممکن است پرداختن به مضمون‌های حاوی یأس و اندوه، از نظر تکنیک شعری اشکالی نداشته باشد اما پیام‌های تاریک و منفی در شعر، مناسب سن شاعران نوجوان نیست، و بهتر است مضامین و حوزه‌های دیگر را برای سرودن امتحان کنند.

خلق تصاویر شاعرانه، از رعایت وزن و قافیه مهم‌تر است
میترا یگانه شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

خلق تصاویر شاعرانه، از رعایت وزن و قافیه مهم‌تر است

میترا یگانه شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: اگرچه وزن و قافیه بار زیادی از موسیقی و زیبایی‌شناسی شعر را بر دوش می کشند اما یک شاعر باید تمرکز اصلی را بر مبنای تبیین حرف اصلی و خلق تصاویر شاعرانه بنا نهد و انرژی خود را صرف پیدا کردن قافیه و تنظیم وزن نکند.

شعرِ تأثیرگذار باید نگاه نو و خلاقانه داشته باشد
کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

شعرِ تأثیرگذار باید نگاه نو و خلاقانه داشته باشد

کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: شعرِ تأثیرگذار حتی در شرح بدیهیات هم باید نگاه نو و خلاقانه و همچنین کشف‌های بدیعِ خود را حفظ کند.

شعر، مهندسی جادویی کلمات است
علیمراد خرمی، شاعر و نویسنده

شعر، مهندسی جادویی کلمات است

علیمراد خرمی شاعر و نویسنده، معتقد است: در سرایش شعر، انتخاب و چینش واژگان بسیار اهمیت دارد و یک شاعر باید تلاش کند که خیال و عاطفه‌ی خود را در قالبِ کلامی یکدست و متناسب ارائه کند. در واقع می‌توان از شعر با عنوان مهندس جادویی کلمات یاد کرد.

طرح «فجرانه پیک امید» در مناطق عشایری و روستایی استان خوزستان
برای دومین سال متوالی در حال برگزاری است؛

طرح «فجرانه پیک امید» در مناطق عشایری و روستایی استان خوزستان

طرح «فجرانه پیک امید» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای دومین سال متوالی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق عشایری، روستایی و کم برخوردار استان خوزستان در حال برگزاری است.


شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت